Pokrajinski sekretar za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine dr Slobodan Puzović i direktor Zavoda za urbanizam Vojvodine Vladimir Zelenović posetili su opštine Čoka i Novi Kneževac, povodom realizacije projekta rehabilitacije prekograničnog putnog pravca Tisasiget -Đala-Novi Kneževac- Čoka. Obnova puta koji spaja naselja uz granicu, realizuje se u okviru prekogranične saradnje Mađarska – Srbija. Od graničnog prelaza sa Mađarskom, u opštinama Novi Kneževac i Čoka, u okviru ovog projekta, do kraja septembra, biće obnovljeno nešto više od 5 kilometara puta. Vrednost ovog IPA projekta je 1.735.460 evra, partneri su Nacionalna agencija za razvoj infrastrukture Mađarske i Zavod za urbanizam Vojvodine.
„Pokrajinska vlada se zalaže za takve projekte kroz čiju uspešnu realizaciju pokazujemo da smo sposobni da privučemo pare iz evropskih fondova i koji imaju konkretan doprinos kvalitetnijem životu lokalnih zajednica. U ovom slučaju, to je cirkulacija ljudi, roba i ideja između pograničnih mesta i opština u Republici Srbiji i Republici Mađarskoj“, rekao je Slobodan Puzović nakon obilaska gradilišta ovih deonica puta. „Pokrajinska vlada i Zavod za urbanizam Vojvodine uložili su velike napore da bismo došli do današnjeg dana, da na terenu obiđemo konkretnu realizaciju projekta i završetak radova na rehabilitaciji ovog državnog prekograničnog puta, koji ide od Čoke, preko Novog Kneževca, do Đale i mađarske granice“.
Resorni sekretar dr Slobodan Puzović je rekao da je Pokrajinska vlada prvo finansijski podržala IPA projekat izrade planske dokumentacije za obnovu ovih saobraćajnica, nakon čega je usledila subvencija od 15 odsto za konkurisanje za dobijanje sredstava za konkretizaciju planova i podrška Zavodu za urbanizam, kao nosiocu projekta, za obezbeđivanje sredstava za predfinansiranje.
Pokrajinski sekretar je naglasio da je u ovom poslu uspostavljena odlična saradnja sa opštinama Čoka i Novi Kneževac, kao i sa partnerom iz Mađarske.
Direktor Zavoda za urbanizam Vojvodine Vladimir Zelenović je rekao da Zavod realizuje već četiri projekta iz programa prekogranične saradnje sa Mađarskom. Ukupna vrednost donacije tih projekata za Vojvodinu iznosi 1,5 milion evra. „Opredelili smo se da to budu infrastrukturni objekti i pokazalo se da je to dobro. Uradili smo glavne projekte rehabilitacije dva granična prelaza: Đala i Bajmok. Ukupna dužina puteva za koji su izrađeni glavni projekti iznosi oko 92 kilometra“, rekao je Zelenović.
Na poslednjem pozivu, odobreno je 850 hiljada evra. Od tih para u opštini Novi Kneževac, od graničnog prelaza u dužini od 2,6 kilometara biće urađeno postavljanje nove horizontalne i vertikalne signalizacije, drenaža puta i iskop novih kanala za odvodnjavanje. I na deonici od Novog Kneževca do Sanada preka Čoki, u dužini od 2,7 kilometara izvršiće se kompletna rehabilitacija državnog puta koja podrazumeva struganje postojećeg sloja asfalta i nanošenje novog sloja, postavljanje nove horizontalne i vertikalne signalizacije, drenažu puta i iskop novih kanala za odvodnjavanje.
«Jedan deo sredstava od 850 hiljada evra, koji je ostao neiskorišćen, zbog toga što smo na tenderu dobili niže ponude, upotrebićemo za nastavak radova na ovim deoniocama gde smo sada stali, i očekujem da ćemo do kraja aprila, kada se završava ovaj projekat, uspeti da asfaltiramo još oko kilometar puta», rekao je Vladimir Zelenović.
Predsednik opštine Čoka Ferenc Balaž i predsednik opštine Novi Kneževac Dragan Babić potvrdili su značaj ovog puta ne samo za ove dve opštine već i za čitav region. Tako značajna infrastrukturna ulaganja, naročito kad je reč o prekograničnim projektim, izuzetno doprinosi razvoju celog regiona.
Predsednik opštine Novi Kneževac Dragan Babić zahvalio se Pokrajinskoj vladi koja je obezbedila sredstva za učešće i predfinansiranje prekograničnih i drugih međunarodnih projekata u kojima opština učestvuje. Kako je naveo, Novi Kneževac učestvuje u 10-tak takvih projekata i ako je za predfinansiranje potrebno 100 miliona dinara, a budžet opštine iznosi 300 miliona dinara, onda bez podrške iz Pokrajine ne bi uspeli ni da konkurišu.